Recommended Post Slide Out For Blogger
Home » , » PELIK : Katak Dihidangkan Hidup-Hidup Di Jepun

PELIK : Katak Dihidangkan Hidup-Hidup Di Jepun

Untuk menjaga kesegaran, selama di dapur, katak itu dibiarkan tetap hidup hingga ada pelanggan yang memesannya. Setelah ditempah, chef khusus sashimi akan menghiris katak itu, kemudian merobek kulitnya. Saat disajikan di pinggan sejuk, katak masih boleh berkelip, dan mengerutkan diri.

Menurut Stomp, katak yang digunakan untuk hidangan ini adalah katak jenis bullfrog. Katak ini biasa disajikan kerana selamat dan enak rasanya. Restoran itu biasanya menghidangkan lima ekor katak per harinya.

Para pembaca Stomp mengutuk tindakan itu. Menurut mereka, hal itu adalah tindakan yang kejam untuk haiwan. "Saya merasa tidak selesa melihat wanita yang memakannya tetap tersenyum saat memakan katak itu. Padahal si katak sedang melihatnya, "kata salah satu pembaca.

"Saya suka makan bubur katak, terutama bahagian kakinya," kata pembaca lain. Pembaca itu tidak masalah memakan makanan mentah. Tapi ia tidak mau melihat katak yang masih boleh bergerak di pinggan dan mati di depan matanya.

Katak jenis bullfrog sebagai makanan bukan hal yang pelik. Justeru makanan itu termasuk makanan yang lazat di daerah Namibia, Afrika. Di tempat itu, mereka memakan seluruh badannya, kecuali bahagian organ dalamnya. Di Amerika, katak jenis ini juga dimakan setelah dimasak. Namun memakannya dalam keadaan segar dan masih bergerak serta berkelip termasuk langka di Jepun.





 
penretak.blogspot.com tidak bertanggungjawab di atas setiap artikel dari sumber lain. Ia adalah sekadar perkongsian dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.

Share this article :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2013 | Pen Retak Blog | All Rights Reserved