Recommended Post Slide Out For Blogger
Home » » Remaja Lelaki Maut Dirempuh Lori

Remaja Lelaki Maut Dirempuh Lori


Kuala Terengganu: “Pemandu lori treler itu membunyikan hon, tetapi arwah yang terjatuh di tengah jalan tidak sempat bangun sebelum dirempuh kenderaan berat itu,” kata Che Ku Mohd Nazmie Che Ku Romli, 19, rakan kepada Muhammad Shafiq Imran Syahril, 15, yang maut dalam kemalangan di Kampung Bukit Guntung, Tepoh, dekat sini, semalam.


Dalam kejadian di atas sebuah jambatan jam 9 pagi, arwah yang juga pelumba pelapis Persatuan Lumba Basikal Kuala Terengganu dan Che Ku Mohd Nazmie bersama 43 rakan pelatih lain sedang berkayuh ke Lebuhraya Pantai Timur II untuk ke Bukit Besi, Dungun sebagai sebahagian latihan menghadapi satu kejohanan di Perlis pada 19 Jun ini.

Kejadian itu turut menyebabkan Che Ku Mohd Nazmie dan seorang lagi rakan arwah, Ahmad Fikri Ahmad Fazli, 17, mengalami kecederaan ringan di bahu dan tangan.


Che Ku Mohd Nazmie berkata, kejadian berlaku apabila seorang daripada pelumba di hadapan memperlahankan basikalnya kerana terdapat lubang di jalan sebelum dia yang mengekori rapat tidak sempat mengelak daripada bergesel dengan pelumba terbabit.

“Tayar kami bergesel dan saya terjatuh ke sebelah kanan jalan. Beberapa rakan di belakang saya termasuk arwah cuba mengelak daripada melanggar antara satu sama lain, tetapi gagal memandangkan jarak kami yang terlalu hampir.
penretak.blogspot.com tidak bertanggungjawab di atas setiap artikel dari sumber lain. Ia adalah sekadar perkongsian dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.

Share this article :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2013 | Pen Retak Blog | All Rights Reserved